keskiviikko 23. huhtikuuta 2014

Gold Coast babyyyy

Kamala Masa Myöhänen olen tämän blogini kanssa. Oltiin siis perheen kanssa lomailemassa muutama viikko takaperin Gold Coastilla ja Brisbanessa, oli aika kivaa! Sellainen perheloma, tuli ihan omat lapsuuden kesäreissut mieleen. Gold Coastilla on muutama eri teemapuisto, joissa vietettiin suurin osa lomasta. Ihanaa oli olla ihan lapsi taas. Sillä erotuksella, että pääset ihan kaikkiin hurjiin laitteisiin ja saat ostaa namuja niin paljo ku huvittaa. Ja tietenkin kaikkee muuta oheiskrääsää, mm. supermiesavaimenperän. Käytiin ainaski Sea Worldissa, Dream Worldissa, Movie Worldissa jaa jaa Wet 'n' Wildissa. Noihin saa ostettua sellaisen kausilipun 110 dollarin hintaan, eli kai jotakin 70-80 egee? Sillä passilla saa sitten käydä kaikissa paitsi Dream Worldissa niin paljon ku sielu sietää (ja minun sieluni sietää ainakin hyvin paljon hahahhaa) ja passi on voimassa puoli vuotta tai vuoden. Oltiin just ennen koulujen lomaviikkoa, joten eipä tarvinnu juuri mihinkään jonotella.

Voi tota pientä, joutuu istumaan pitkän tovin autossa kun kaikki vain hulluttelevat.

   
Oli pingviiniä... @ Sea World


Oli rauskua... Ja minä silitin rauskua!! Oli limainen. @ Sea World

@ Sea World

@ Movie World

@ Movie World

@ Movie World

@ Movie World

@ Movie World

@ Movie World

@ Movie World

@ Sea World

Minä tekohymyineni. Tulee ihan ala-asteen koulukuvat mieleen. @ Dream World

Siinä oli huvipuistoilut. Meinas muuten tulla vähän kylmä, kun oli yleensä vain 20-25 astetta lämmintä. Piti ihan farkut ja pitkähihanen pistää välillä päälle. Kyllä yhtenä päivänä kuitenkin Surfers Paradisen biitsille uskaltauduin, vesi oli vain sairaaaan kylmää. Melkein kuin Suomessa. Ja siellä on haikaloja tietysti.



Mmmmmm...

Enkö olekin jo ruskea?!




Ihania valoja!



Ajattelin kehitellä itelleni yhtenä päivänä jotain extempore-hauskaa tekemistä, joten vuokrasin fillarin. City-fygän. Surfers Paradisesta noin 40 kilsan päässä on hieno Tamborin-vuori. Sinne siis. Ilman karttaa. Ilman geepeeässää. Kolmivaihteisella pyörällä. No eihän siinä hyvin käynyt. Eksyin ainakin miljoona kertaa, puolivälin kohdalla olin jo pyöräillyt 5 tuntia putkeen. Niin ja mulla meni yli tunti löytää edes poispääsy kaupungista. Oli vain nieltävä karvaalta maistuva tappio ja fillaroitava takaisin. Olin aivan loppu ja kuitti. Onneksi löysin yhden kuppilan matkan varrelta ja sain tankattua edes vähän energiaa sumpilla ja banaani"leivällä". Vaikka kakku se mun mielestä oli. Parin tunnin päästä olin takaisin pyörävuokraamolla. Eli olin n. 3 tuntia ollut eksyksissä menomatkalla haha. Tuntui niin ihmisrauniolta siinä kävellessäni takaisin hotellille. Teki mieli ryömiä, jalat oli aivan paskana siitä polkemisesta, janotti niin maan pirusti, aurinkorasvan unohtaneena naama, olkapäät sekä etureidet oli tulessa enkä edes nähnyt niitä hienoja vuoria. Kyllä meinas vähän ketuttaa. Mutta toi oli jo niin iso epäonnistumien sattuma, että alko vaan naurattaa. Yksin höröttelin ja alko hävettää niin, että esitin puhuvani puhelimeen. Classic.

Oli kyllä pylly niin puuduksissa ton satulan jälkeen!
 Tiiättekö miten kaikki ottaa hienoja kuvia hienosta elämästään, terveellisistä rahkoista ja sitten vielä plus kaikki fantastiset fitness-selfiet. Mäkin yritin tehdä ihmiset kateellisiksi mun hikisellä sporttikuvalla. Kauheesti yritin pistää parasta hymyäni, mutta oli vähän hymy tiukassa näköjään. Vielä epäonnistuneempi tekohymy ku mitä tuolla ylemmissä kuvissa.


Mun lunttilapu, joka lahosi ollessaan mun hikisen paidan sisällä. 4 sivullista teiden nimiä voittaa kartat mennen tullen. Varsinkin kun osaa teistä ei ollut olemassakaan.
Seuraavana päivänä lähettiin ajamaan Brisbaneen ja matkalla hostporukat kertoi, että niillä on mulle yllätys. Ne ajo Mount Tamborinen kautta!! Kai niitä kävi minuu vähän sääliksi. Vieläkin pilkkaavat minua tosin ton harmillisen pyöräretken johdosta.


Sitten kun jään eläkkeelle, muutan tuhon taloon. Joka aamu kun herään, edessäni on vuoret ja kuppi kuumaa kahvia, Juhlamokkaa.








Selllainen reissu oli. Perheen isä on viikonlopun kalassa ja äiti sekä lapset lähti kans viikonlopuks pois. Vilkutin niille äsken heipat, hain suoraan pakkasesta jätskin ja nyt leffa pyörimään! Aaah like a boss! Illalla pitäis ehkä vielä raahautua kylille Adrianan ja Ashleyn kanssa, let see let seee.

Larppana

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti