tiistai 10. joulukuuta 2013

Vihdoin Balilla!

Lento Kiinasta lähti siis sunnuntaina 1.12. Kävi sellainen hassu juttu, että jostain syystä mun pankkikortti ei toiminut ja en siis pystynyt nostamaan rahaa aiemmin päivällä. Joten lähdin lentokentälle 3 euron budjetilla enkä ollut ihan varma, paljonko lentokenttämetrojunasysteemi maksaa. Selvisin 2,8 eurolla... Aika piukat paikat oli!

Menin hyvissä ajoin lentokentälle ja olin jotenkin tosi onnellinen sekä innoissani Indonesiaan menosta. Kävin jopa lentokentällä ihan ravintolassa syömässä oikein juhla-aterian. Lento lähtisi n. 02.30, joten siinä 00.45 lähdin reippaana zekkaamaan itseni lennolle. Tiskillä ne kattoo ensin passia, sitten menolippuja Indoihin ja sitten ne pahukset kysyvät PALUULIPPUJA! Yritin siinä ensin vähän neuvotella ja sumplia, mutta joku lippu pois maasta nyt oli välttämättä oltava. Enhän minä tällaista tiennyt. Ensin lähdin metsästämään wifiä, jotta voisin netistä ostaa liput. Ei löytynyt. 45 minuuttia aikaa. Sitten näin aukinaisen lipputiskiltä näyttävän tiskin. Liput esimerkiksi Thaikkuihin maksoi halvimmillaan 1000 e. Onneksi lipputiskin kiinalainen oli niin mukava, että sain ostettua valeliput satasella. Maksoin vain varausmaksun ja kiinalainen peruutti lipun parin päivän päästä. Hyvin ehdin lennolle!

22 tunnin lennon (12 tunnin pysähdys Manilassa) jälkeen saavuin vihdoin Denpasarin lentokentälle. En ollut pessyt viikkoon pyykkiä, koska ei ollut mitään vaihtovaatteita. Vähän kävi sääliksi kanssamatkustajia... Lentokentältä sain kuukauden viisumin 25 dollarin hintaan. Juoksin saman tien vessaan vaihtamaan vaelluskengät varvastossuihin, rintsikat bikineihin sekä pitkät kalsongit sekä farkut shortseihin. Niin ja oli mulla paitakin päällä.Sain tingattua taksinkin hyvään hintaan hostellille (Grannys Hostel, Kuta), olin perillä siellä n. 04.00, joten suoraan nukkumaan.
Muutaman tunnin yöunien jälkeen menin aamupalalle ja kuinka upeelta tuntui herätä lämpimästä ilmasta! Tapasin hostellilla heti muita ihmisiä, joiden kanssa lähdettiin rannalle viettämään päivää ja kattomaan auringon laskua. Loppuilta oltiin muistaakseni hostellilla istumassa iltaa.
Full Moon-paardit.. No ei nyt vaiteskaan, hindulaisten rantakekkerit.

Seuraavana päivänä otin surffaustunnin ja oli aivan mahtavaa! Yllättävän rankkaa ja olin aivan surkea, mutta oli superhauskaa. Loppupäivä syötiin ja otettiin aurinkoa piitsillä. Auringonlaskun jälkeen hengailtiin hostellilla. Hostellin työntekijat ja muut paikalliset on ihania!! Ja musikaalisia; parasta on ollut aurongonlaskut rannalla kuunnellen, kun paikalliset soittelee kitaraa ja bongorumpuja. Illalla lähdettiin kattomaan jotain reggaekeikkaa, jonka jälkeen paikalliseen homobaariin. Kokemus tuokin.

Hostellin wifi oli vähän rämpylä ja tää paikka on tehnyt musta melko laiskiaisen, joten blogin päivittely on vähän jäänyt... Mutta nyt Gilillä ja yritän kovasti muistella, mitä oon viime viikon tehnyt. Ps. ei ole vielä tarjottu metanolia, taidan pitäytyä vain vedessä ja pullo-olusessa.